Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ön amortisör bakımı
#1

daha önce birkaç forumda gördüğüm ancak kendi motosikletimdeki amortisörde yağ sızıntısı olup tamir sırasında "nasıl böyle bir bakımı atlamışım" dedirten bir bakımı sizlerle paylaşmak istedim.
Sadece ön sol amortisörde yağ kaçağı vardı.Ancak doğru olan her iki amortisöründe sökülüp bakımlarının yapılması.Yağ sızıntısı olmayan sağlam amortisörü açıyoruz. ancak oda ne yağ özelliğini kaybetmiş kahverengi/çamur arası bir renkte.:hö:
ustanın "asıl bozuk amortisöre bak " demesi ile resmen katran kıvamında bir yağ çıkıyor :O
ön amortisörlerde yağ sızıntısı olmasa bile 3-4 senelik periyodlarla yağlarının değişip , içlerinin temizlenmesi gerekiyormuş
Ara
Cevapla
#2

ek olarak .. Firen hidroliklerini de arada bir kontrol etmeliyiz :tamam:

DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla
#3

Bilgi ve paylaşım için teşekkürler
Ara
Cevapla
#4

(05-01-2011, 07:55 PM)VeYSeL Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  ek olarak .. Firen hidroliklerini de arada bir kontrol etmeliyiz :tamam:

kesinlikle. müsait olduğum bir gün diğer bakımlar için tekrar ustanın yanına uğrayacağım
Ara
Cevapla
#5

Fren hidroliklerini tamamen boşaltıp yenilemek lazım. Litresi sanırım 10Tl bir şeydi. Üzerinde DOT4 yazacak dikkat edin. Otomobil hidroliği değil bunlar.
Havasını iyi alarak bu yağı değiştirmek zor değil. Ön amotisör keçe ve yağ değişimi kolay değil. Ben cesaret edemedim (CBX250'de patlamıştı) daha doğrusu yağ değişimi yapılabilir fakat keçe işi allengirli biraz. Bu yağında numaraları var ince kalın şeklinde. Önleri sert yada daha yumuşak yapmak elinizde yani.
Ara
Cevapla
#6

Amartisör yağı değişimi benim motor içinde oldukça zor en kısa sürede baktırmak gerekir. Teşekkür ederim...
Ara
Cevapla
#7

Bilgi ve paylaşım için teşekkürler. :çiçek:

imag0069d.th.jpg
Habu Sevdaluk Beni 7
:kaptan:
Yılmaz Çoban | Siyahinci Gmk
PHP Kod:
Honda CBF 150 


Cevapla
#8

Teşekkürler eski konuymuş ama tam da aradığım cevabı buldum. Ön amortisorlerimden sadece birisinde sıkıntı var acaba ikisini mi tekini mi tamir ettireceğim diye arıyordum... Ikisi birlikte yapılacak anladığım..
Ara
Cevapla
#9

Bu tarz motorda cift olan urunlerin bakimlarini yine cift olarak yaptirmak daha dogru bir hareket.
Bende kasim ayinda keçelerin birinde eskime olmasina ragmen iki amortisorun yaginida degistim.
Ayni sekilde eskiyen on disliyle birlikte ihtiyac olmasa bile arka disli de degisti.

Frenlere bakim yapiyorken de

Lastikleri degisiyorken de tavsiyem ikisini birlikte degismeniz. Bosuna takim olarak satilmiyorlar sonucta.
Gaz teli de itme ve cekme olarak cift satiliyor ama bu ikisini yenilerken yanliz kalmasin diye debriyaji da eklemek iyi olur.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ara
Cevapla
#10

kendim bu işi yapabilirim diyen arkadaşlar için bir kaç faydalı resimde benden.

IMAG0805.jpg
IMAG0815.jpg
IMAG0816.jpg
IMAG0817.jpg
IMAG0818.jpg
2014-03-10222335.jpg
2014-03-10222404.jpg
2014-03-10222946.jpg
2014-03-11201752.jpg
2014-03-11204938.jpg
2014-03-11204924.jpg
2014-03-11205238.jpg
2014-03-11210431.jpg
2014-03-11212851.jpg

ve sonuç tabanca gibi 2 sağlam amortisör

2014-03-11214050.jpg
2014-03-15130546.jpg
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Son Mesaj Yazar: MaRaNtZz
07-28-2011, 10:08 AM

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi